ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΕ.ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚOΣΜΟ • online // ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚOΣΜΟ • online // ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚOΣΜΟ • online
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ουσιαστικό[επεξεργασία]. κιόσκι ουδέτερο (πληθυντικός : κιόσκια).// κιόσκι < τουρκική köşk < περσική kōşk كوشك. [από το Βικιλεξικό]

Το κιόσκι.... ένα βήμα μπροστά

Το κιόσκι.... ένα βήμα μπροστά
Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξωρισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφόρησε το 8ο τεύχος του περιοδικού μας "ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ"

Κυκλοφόρησε το 8ο τεύχος του περιοδικού μας ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. Στις εννέα μονογραφίες που δημοσιεύονται, παρουσιάζονται με μια ιδιαίτερη οπτική:

α) οι καθημερινές σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και Οθωμανών, την εποχή της Τουρκοκρατίας.
β) ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός στο α΄τέταρτο του 19ου αιώνα, μέσα από την παρουσίαση του αρχιτέκτονα και καλλιτέχνη Γεράσιμου Πιτζαμάνου,
γ) η ιστορία της μεταφοράς στην Ελλάδα κατά την περίοδο της Επανάστασης του 1821, δύο τυπογραφικών πιεστηρίων.
δ) Με αφορμή ένα επτανησιακό έντυπο των μέσων του 19ου αιώνα, αντλούνται πληροφορίες για την οργάνωση της αργυροχρυσοχοΐας και της αδαμαντοδετικής τέχνης, που σκιαγραφούν μια όψη της κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης των Επτανήσων την περίοδο αυτή.
ε) Τις στεγαστικές περιπέτειες του Ελληνικού Κοινοβουλίου, πριν εγκατασταθεί στο κτήριο της Παλαιάς Βουλής (νυν Εθνικό Ιστορικό Μουσείο), περιγράφει η ιστορία της περίφημης «Παράγκας».
στ) Την ίδια εποχή, η λαϊκή εικονογραφία εμπνέεται από κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα,επηρεάζοντας το ευρύτερο κοινό. Παράδειγμα: Η Υποδοχή της Τιμίας Ζώνης στην Κωνσταντινούπολη το 1871, όπως αποδίδεται σε χαρακτικό του Αδάμ, λαϊκού καλλιτέχνη της εποχής.
ζ) Τους φωτισμένους διανοούμενους του τέλους του 19ου αιώνα, των οποίων η εθνωφελής δράση έθεσε τα θεμέλια της πνευματικής προόδου του τόπου μας, προβάλλει η μονογραφία για τον Αντώνιο Μηλιαράκη, ιδρυτικό και δραστηριότατο μέλος της Ι.Ε.Ε.Ε., μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα.
η) Το αποθησαυρισμένο ιστορικό υλικό της Εταιρείας, ως ζων οργανισμός, δίνει πνοή σε δράσεις φορέων που έχουν ως αντικείμενο τη νεότερη ιστορία μας σε ποικίλες εκφάνσεις της, όπως η Τέχνη. Παράδειγμα: η συμβολή των γλυπτών και των ζωγραφικών έργων που φυλάσσονται στην Ι.Ε.Ε.Ε .Αποτέλεσαν τη βάση για την απόδοση πολλών προτομών και αγαλμάτων, τα οποία εχουν τιμητική θέση από τα μέσα του 20ου αιώνα στο Πεδίον του Άρεως, στην Αθήνα.
θ) Το τεύχος κλείνει η μονογραφία που περιγράφει και αναδεικνύει, σε τέταρτη συνέχεια (οι προηγούμενες στα τεύχη των ετών 2010, 2011, 2015), την ιστορία της Εταιρείας – εδώ από το 1927 έως το 1947 – πολυκύμαντη και ανθεκτική στον χρόνο αλλά και στις προκλήσεις των δυο αυτών δεκαετιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου